Дойде и тегавият момент да пазаруваме подаръци. Понеже през цялото време си казвахме: „Айде накрая, кво ше разнасяме боклуци, само да ни тежат?!“, до момента не бяхме взели почти нищо. Отделно колкото и да мислиш, все някого ще забравиш.
С Петър ходихме до улицата с работилниците, да обикаляме.
Аз избрах една чаша с надпис „Bali“, за Диди, два
След като отметнахме това, последно задължение, аз се отдадох на пълен релакс. Обед и вечер манджа и бира при Сен Сан,
останалото време в къщата на Рака, музичка и напитки.
На него междувпрочем му се роди внуче и цял ден седя с другите дядовци, на пейката, пред къщата да лафят по въпроса и да се тупат по гърбовете.
Останалите приятели ходиха още веднъж до Кута
и до оня плаж с черния пясък. На плажа в една сламена барачка,
местна жена, с тениска на Кърт Кобейн им продала бира, та се разхладили.
Ицо и Мишо пак жребили с моторетките в океана, дървени глави.
Заснели и един пич с виетнамска шапка, който нещо работел по хигиенизацията на черния пясък:
Докато другите ги нямаше аз направих
Прилагам и три броя снимки от нета за разкош:
После жестоко съжалявах, че ни обзе скапан мързел и пропуснахме да идем до нечовешкия плаващ храм Улун Дану в езерото Братан
и до храма Тана Лот, на южния край на острова.
А си ги бях набелязал още от София за разглеждане. Нищо, таман ще има какво да правим следващия път.
С Ицо и Петър мислехме да си вземем влак до Джакарта, защото минавал през много приятни местности. Дефакто целия остров Ява, по дължина. Мишо, Наско и Ани обаче си купиха билети за самолет и ни подмамиха и нас. С компанията Adam Air излезе по около 30 долара на човек. Влакът през Ява е още нещо, подлежащо на реализация в следващ момент.
Последният въпрос, останал нерешен, беше как да се придживим от Убуд до Денпасар за самолета, рано сутринта. Мишо и неговите авери се бяха разбрали с каргаджията си Маде (хахаха) да ги метне ама за нас нямало място. Споделихме болежката си с Рака и той каза да не се притесняваме, сам щял да ни извози. Разказа ни как едно време бил таксиджия. Карал „биг лиму Мерседес“ и бил облечен в костюм, с фуражка. Баровците от Бруней винаги го хвалели за добрия шофьорлък и му мушкали по „хъндред бакс“ в малкото джобче. В Индонезия, май заплатите са по $30 за сравнение. Ние го уведомихме, че стотачка няма да получи, но ако се пооблече официално и ни закара като правителствена делегация до аерогарата, дест гущера са му в кърпа вързани. С това общо-взето приключи и бруталното балийско начинание.
Последната сутрин хапнахме набързо. Докато набивахме Рака мина покрай нас и ни уведоми, че отива да си облече „балинезе дрес“, демек да се спретне за превоза на официалните лица. Промяната се състоеше в това, че както си беше по фланелка, си омота един стар парцал около тиквата и един на кръста. Нечовек. По път караше с 20, максимум 30 km/h. През цялото време ръката му не пусна клаксона. Баси хората са тия, пибиткат нон-стоп без никакъв повод. Ицо по едно време се изнерви и заяви, че би желал да откъсне главата на Рака ако не пусне клаксона. Думата „клаксон“ сякаш заговори Рака и той се обърна назад, ухили се съучастнически и продължи дейността си, с двойно старание. В един момент ни изпревариха Мишо, Ани и Наско с техния каргаджия Маде. Той също като Рака караше Тойота Киджанг ама
Настанихме се и до Джакарта стигнахме бързо-бързо, за около час и половина.
Там Ани трябваше да ни изостави и да поеме обратно по нашия път. Сингапур, Малайзия и Тайланд. В Бангкок щяха да я чакат Васката и брат му, с които да заминат към Камбоджа и Виетнам. Колкото повече наближаваше раздялата, толкова повече се изнервяше милата Ани.Сто пъти преговори всичко, кое, как, къде. Разпрегръщахме се, пожелахме и всичко да е наред и тя бега. Ние пък, мъжката компания броихме по 100 000 Рупии, изходна такса и се покатерихме щастливо, необесени.
Трябваше да летим около 9 часа, но поради противен вятър, дойдоха към 10. Изпихме един тон бира и по мръкнало стигнахме Оман. Там пак се оказа, че има престой няколко часа и когато се качихме на самальота (някакъв като Граф Цепелин, баси колосалния), едвам гледахме. В Бахрейн се изсипахме около 1 след полунощ. Там билетите ни включваха нощувка. Казахме, че не се познаваме и ни настаниха в 5 самостоятелни стаи, баси кефа. Хотелът мязаше страшно много на Гранд Хотел Варна. Същият бай Тошов привкус. Казваше се Golden Tulip ама аз прочетох
(аз установих, че зимните ми обувки на дъното на раницата са мухлясали, миришеха на мазета) и ударихме по една здрава „шведска маса“ в градината. Във фоайето зачакахме микробусчето, което вози до летището, пийвайки безалкохолно.
По път с буса Петър ми даде фотото и направих две фотографии:
На самото летище
пак си беше пълно с реклами за „Формула 1“,
През прозореца се виждаше това:
а след като потеглихме, това:
Малко преди Истанбул се разрази буря и кръжихме близо час, докато пилотът съумее да се приземи. Аз даже твърдя, че прозорчето ми протече ама другите се смяха и казаха, че е невъзможно, защото самолетите били херметични. Все пак прозорчето ми протече.
В Истанбул на автогарата ядохме пилешки дюнери на корем. Бяха двойно
България ни се видя както винаги, най-грозното място. Рано сутринта навлязохме откъм околовръстното (нали рейсът беше транзитен за M акедония). Дупки, задръстване, кал, ръждиви железа, абе кактo вика Лазар: кореком. Насичa и Мишо ми се смеят: „Нали все повтаряше, че обичаш големи, северни градове? Е на ти сега голем, северен град!“. На „Горнобански път“ и „Борис III“ се изсипахме. Баща ми висеше с колата и четеше вестник. С Петър се качихме при него, а останалите взеха таксита. С бащата просто
Край
Автор: Бале
Снимки: авторът, ако не е указано друго
Смях се с глас.Всичко написано за Бали си е точно така.Препоръчвам го на хора,които искат да видят истинското Бали.В никакъв случай с организирана екскурзия.Бъдете здрави.
ОтговорИзтриванеабсолютен хит ..... така съм се забавлявала докато го четях.. и всичко е абсолютно вярно .... и аз го преживях миналата година
ОтговорИзтриванеМного ми хареса :) Надявам се съвсем скоро и аз да изживея Бали :))) като се върна може и да понапиша М)
ОтговорИзтриване